Feb 202020

Congratulations to our newly graduated PhD students in Economics and Business  from the 32nd cycle
Business track (Advisors Francesca Cabiddu, Ludovico Marinò e Giacomo Del Chiappa)
  • Jessica Mei Pung – “Transformative tourism experiences: An investigation of meanings and processes of tourist transformation”
  • Ester Napolitano – “Motivations, travel constraints and experiential dimensions of wine tourists’ behaviour”
  • Stefano Salaris – “Gender diversity in the boards of directors: an exploratory analysis of the Italian companies”
  • Ludovica Moi – “Organizing for the digital world: a pathway towards the agile marketing capability” (Doctor Europaeus)
  • Luca Sini – “Investigating motivations and constraints of travellers when using Airbnb for tourism services”

Panel of examiners: Luca del Bene (Università delle Marche), Giuseppe Melis (Università di Cagliari), Gerardo Patriotta (Warwick University)

Economics track (Advisor Rinaldo Brau)

• Erica Delugas – “Essays in Applied Welfare Economics”
  • Cristian Usala – “Essays on Determinants of Tax and Service induced Mobility”

Panel of examiners: Fabio Cerina (Università di Cagliari), Daniela Sonedda (Università del Piemonte Orientale), Gilberto Turati (Università Cattolica del Sacro Cuore, Milano)

Feb 062020

The Italian Econometric Association (SIdE – Societa’ Italiana di Econometria) is organizing the courses in Econometrics for PhD and Master students also in the year 2020. All courses are in English; they are open also to non-academic participants (banks, insurance and
financial companies, economic research offices, etc.) and new graduates who wish to continue in their studies.
For information and enrollment, please visit

Lug 202019

E’ stato pubblicato il bando di concorso per la selezione al XXXV Ciclo del Dottorato in Scienze Economiche e Aziendali

Il testo è consultabile alla pagina Dottorati del sito dell’Ateneo.

La scadenza per la presentazione delle domande è il 27/08/2019 allo ore 12:00.

Scritto da in 20 Luglio 2019  home  Commenti disabilitati su Bando XXXV Ciclo